Kliendiandmete töötlemise põhimõtted


Käesolev dokument määratleb Teine Võimalus OÜ käsutuses olevate kliendiandmete töötlemise, selle eesmärgid, koosseisu ning salastatuse.

Kes on kliendiandmete töötleja?

Kliendiandmete vastutav töötleja on Teine Võimalus OÜ (registrikood 16070402) asukohaga Rae 7, Paldiski, 76805 Lääne-Harju vald, Harjumaa.

Kliendiandmete volitatud töötlejad on:

Klientide andmeid töödeldakse platvormil www.rae7.ee/admin, millele on ligipääs ainult Teine Võimalus OÜ e-poe arendajal.
Postiteenuse osutajad, selleks et tellitud kaup kliendile kätte toimetada;
Infotehnoloogilist tuge pakkuvad ettevõtted, selleks et tagada Teine Võimalus OÜ e-poe ja teiste IT-lahenduste toimimine ning arendamine.

Kes on klient?

Isik, kes on astunud Teine Võimalus OÜ-iga lepingulisesse suhtesse.

Mis on kliendiandmed?

Kliendiandmed on igasugune info, mis on Teine Võimalus OÜ-ile oma kliendi kohta teada (nt kliendi nimi, kontaktandmed, tehingute andmed).

Mis on kliendiandmete töötlemine?

Kliendiandmete töötlemine on igasugune kliendiandmetega tehtav toiming (sh kliendiandmete kogumine, salvestamine, korrastamine, säilitamine, muutmine, avalikustamine, juurdepääsu võimaldamine kliendiandmetele, päringute ja väljavõtete tegemine, kasutamine, edastamine, ristkasutamine, ühendamine, sulgemine, kustutamine ja hävitamine).

Töödeldavate kliendiandmete koosseis:

Teine Võimalus OÜ võib koguda järgmiseid andmeid:
– ees- ja perekonnanimi/äriühingu nimi;
– isikukood/registrikood;
– elukoht/asukoht;
– arveldusarve;
– kontaktandmed;
– tehingute andmed (kliendi sooritatud ostude andmed);
– harjumuste, eelistuste ja rahulolu andmed (nt teenuste kasutamise aktiivsus, kasutatavate teenuste ja kliendirahulolu ning kaebustega seotud andmed);
– IP-aadress;
– kõiki eelnevalt nimetamata kliendiandmeid, mida klient on edastanud Teine Võimalus OÜ -le sidevahendite (nt telefoni ja arvutivõrgu) teel omal algatusel, sh on 

Teine Võimalus OÜ-l õigus salvestada kõiki kliendi sidevahendite teel antud korraldusi.
Seaduses sätestatud alustel on Teine Võimalus OÜ-l õigus töödelda kliendiandmeid, mida ei ole käesolevas dokumendis nimetatud.

Milline on kliendiandmete töötlemise eesmärk ja õiguslik alus?

Teine Võimalus OÜ töötleb kliendiandmeid selleks, et:
– täita kliendiga sõlmitud lepingut, mis põhineb:
lepingu täitmisel või lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel kliendi soovil;
– juriidilise kohustuse täitmisel;
– Teine Võimalus OÜ õigustatud huvil.
osutada lisateenuseid, viia läbi kliendirahulolu-uuringuid, turuanalüüse ja teha statistikat, mis põhineb:
– kliendi nõusolekul;
– Teine Võimalus OÜ õigustatud huvil täiustada Teine VõimalusOÜ teenuseid ja tooteid;
– parandada kliendi kasutajakogemust
kaitsta oma rikutud või vaidlustatud õigusi (nt andmete edastamine kohtule), mis põhineb:
– kliendi nõusolekul;
– lepingu täitmisel või lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel kliendi soovil;
– juriidilise kohustuse täitmisel;
– Teine Võimalus OÜ õigustatud huvil ennetada, piirata ja uurida Teine Võimalus OÜ teenuste ning toodete väärkasutamist või õigusvastast kasutamist.
täita õigusnormidest tulenevaid kohustusi (nt andmete edastamine uurimisasutusele), mis põhineb:
– lepingu täitmisel või lepingu sõlmimise eelsete meetmete rakendamisel kliendi soovil;
– juriidilise kohustuse täitmisel;
– Teine Võimalus OÜ õigustatud huvil usaldusväärseks riskijuhtimiseks ja osaühingu üldjuhtimiseks.

Millistel juhtudel Teine Võimalus OÜ avaldab kliendiandmeid?

Kliendiandmed on salajased, neid ei väljastata ja neile ei võimaldata Kolmandate isikute ligipääsu ilma kliendi eelneva nõusolekuta, v.a seadustes ettenähtud juhtudel.
Postitusfirmadega on Teine Võimalus OÜ sõlminud lepingud edastatava teabe konfidentsiaalse kasutamise kohta.

Kes on Kolmas isik?

Kolmas isik on füüsiline või juriidiline isik, kes ei ole klient ega kliendiandmete töötleja.

Kus töödeldakse kliendiandmeid?

Klientide andmeid töödeldakse platvormil www.rae7.ee/admin, millele on ligipääs ainult Teine Võimalus e-poe arendajal.
Üldjuhul töödeldakse kliendiandmeid Euroopa Liidu ja Euroopa Majanduspiirkonna (EL/EMP) piires, kuid mõningatel juhtudel need edastatakse ja töödeldakse riikides, mis asuvad väljaspool ELi/EMPi.
Kliendiandmete edastamine ja töötlemine väljaspool ELi/EMPi võib toimuda eeldusel, et on olemas õiguslik alus, nt juriidilise kohustuse täitmine või kliendi nõusolek, ning rakendatakse asjakohaseid kaitsemeetmeid.

Asjakohane kaitsemeede on:
– kehtiv leping, mis sisaldab ELi poolt välja töötatud lepingu tüüptingimusi;
– väljaspool ELi/EMPi asuvas riigis, kus vastuvõtja asub, on piisav andmekaitse tase vastavalt Euroopa Komisjoni otsusele;
– vastuvõtja on sertifitseeritud andmekaitseraamistiku Privacy Shield alusel (kohaldatakse Ameerika Ühendriikides asuvatele vastuvõtjatele).

Pöördumise korral saab klient täpsemat infot kliendiandmete edastamise kohta väljaspool ELi/EMPi asuvatesse riikidesse.

Millised on kliendi õigused?

Kliendil on seoses kliendiandmete töötlemisega alljärgnevad õigused:
– taotleda oma kliendiandmete parandamist, kui need on ebapiisavad, puudulikud või väärad;
– esitada vastuväiteid oma kliendiandmete töötlemise suhtes, kui kliendiandmete kasutamine põhineb õigustatud huvil.
– taotleda oma kliendiandmete kustutamist, näiteks kui neid töödeldakse kliendi nõusolekul ja kui klient on nõusoleku tagasi võtnud. Selline õigus ei kohaldu, kui kliendiandmeid, mida palutakse kustutada, töödeldakse lisaks ka teistel õiguslikel alustel, näiteks lepingu täitmiseks;
– piirata oma kliendiandmete töötlemist kohalduva õiguse alusel, näiteks ajal, mil Teine Võimalus OÜ hindab kas kliendil on õigus oma andmete kustutamisele;
– saada infot, kas Teine Võimalus OÜ töötleb tema kliendiandmeid, ja juhul, kui töötleb, siis saada eelnimetatud andmetele juurdepääs;
– saada ise esitatud kliendiandmeid, mida töödeldakse nõusoleku alusel või lepingu täitmiseks, kirjalikult või üldkasutatavas elektroonilises vormingus, ning kui tehniliselt võimalik, edastada need andmed teisele teenusepakkujale (andmete ülekantavus);
– võtta tagasi oma nõusolek kliendiandmete töötlemiseks;
– esitada kaebusi kliendiandmete kasutamise kohta Eesti Andmekaitse Inspektsioonile, kui klient leiab, et tema kliendiandmete töötlemine riivab tema õiguseid ja huve kohalduva õiguse alusel.

Kuidas muuta oma kliendiandmeid ja taotleda nende töötlemise lõpetamist?

Kliendil on õigus tutvuda oma kliendiandmetega e-posti epood@rae7.ee vahendusel. Vajalik on esitada digiallkirjastatud avaldus.
Kui kliendiandmed on muutunud või muul põhjusel ebaõiged, peab klient sellest teatama e-posti epood@rae7.ee vahendusel.
Kliendil on õigus nõuda oma andmete töötlemise lõpetamist ja/või kogutud andmete kustutamist, kui vastav õigus tuleneb isikuandmete kaitse seadust või muust õigusaktist.

Kui kaua kliendiandmeid säilitatakse?

Kliendiandmeid ei töödelda kauem kui vajalik. Säilitamise periood võib põhineda lepingutel kliendiga, Teine Võimalus OÜ õigustatud huvil või kohaldataval õigusel (nt raamatupidamisega seotud seadused, või aegumistähtajaga seotud seadused, muu eraõigus).

Kust saab täiendavat infot kliendiandmete töötlemise kohta?

Kui soovite oma kliendiandmete töötlemise kohta põhjalikumat selgitust, kirjutage e-posti aadressil epood@rae7.ee. Vastame teie kirjadele tööpäeviti kell 10.00-15.30